vineri, 22 martie 2013

Pui de gaina

Publicat de Roxana la 3/22/2013 01:50:00 p.m.
In urma cu o luna, David ne tot intreba cand vine primavara. Atunci i-am raspuns ca primavara vine cand infloresc copacii si ies puisorii din ou.
Primava a venit insa, copacii inca nu au inflorit, dar puiutii au iesit din ou, cel putin la noi :)
 Ei bine, de o saptamana avem 18 bulgarasi pufosi, galbeni, negri, zebrati, machiati, cu gatul gol si incaltati.


Tati  a avut ideea de a cumpara un incubator la care sa scoatem puiuti. Pentru copilasi a fost o experienta foarte educativa si extrem de interesanta.


Cum inca nu au notiunea timpului, copilasii nu prea au inteles ca puiutii nu ies a doua zi din ou, ci le trebuie 21 de zile. Nerabdarea lor era mare si zi de zi cand ne trezeam David intreba daca nu au iesit puiutii.


Dupa 4-5 zile de incubatie a venit timpul sa verificam ouale. Dintr-o cutie de suc si un bec am construit un ovoscop. Intr-un capat al cutiei am decupat o fanta  in care am introdus becul si in celalalt capat al cutiei deasupra am decupat o alta fanta cat sa intre oul.  Lumina din cutie iese prin coaja oului, asa putem urmari dezvoltarea embrionului in ou.


Aici un ou cu embrion:


Aici un ou cu embrion mort:

Aici un ou limpede ( ou nefecundat ):


Pentru a observa mai bine transformarile ce se petrec in ou si a numara zilele pana cand vor iesi puiutii, am scos la imprimanta un calendar cu dezvoltarea embrionului in fiecare zi,  din ziua 1 pana in ziua 21.


In paralel, am facut cateva activitati ce au avut ca subiect puisorii.

Am pictat un tablou de primavara, cu manuta si degetelele:


Am numarat si asociat:


Am urmarit ciclul de viata la pasari:

Pentru ca in mod normal gaina cloceste ouale si nu incubatorul, am tinut sa-i explic acest lucru lui David pentru a nu intelege ca puisorii ies doar la incubator. Pentru asta, m-am folosit de o gaina facuta de mine si ne-am facut propria noastra schema:


Nu va pot spune cata bucurie a fost la noi in casa in dimineata cand a iesit primul puisor. David sarea prin toata casa si striga cat putea de tare ca a venit primavara :))

Dupa ce s-a uscat putin, David a luat puisorul si toata ziua s-a jucat cu el. A avut mare grija. L-a pus intr-un prosopel sa nu-i fie frig, l-a plimbat cu masina, cu trenul, l-a tinut in brate. Puisorul s-a atasat foarte tare de David. Unde mergea David mergea si puisorul.  Intre ei s-a legat o frumoasa prietenie.

Aici a construit un pod special pentru puisor:


Diseara va veni cineva sa duca puisorii undeva la tara, David a zis ca el se va ascunde cu un puisor, sa-i ramana macar un prieten. Vom vedea...acum nu stiu ce sa zic.

Later edit
Da, asa cum a zis, David s-a ascuns cu prietenul lui, puisorul. Am decis sa patram doi puisori.
Cica e la moda sa ai gaini ca animale de companie. As zice ca suntem in trend :))
Trebuie sa ma interesez daca nu cumva s-au inventat scutece pentru pui...as avea nevoie!

Surse:
Diagrama dezvoltare embrion 
Diagrama ciclu de viata la pasari







22 de comentarii:

  1. Super experienta! Cred ca ii va fi tare greu sa se desparta de el. Poate gasiti o cale de compromis!

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte frumos si probabil copiii isi vor aminti de asta toata viata! Eu cel putin rememorez inca prima mea vizita "la tara" cind am umblat o zi intreaga prin curte cu doi boboci de rata in miini..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sigur vor ramane cu amintiri frumoase, acesta era si scopul, pe langa partea educativa :)

      Ștergere
  3. ...ce fel de oua ati folost? ..astea din magazin parca nu sunt bune...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, ouale din magazin nu sunt bune! Noi le-am luat din piata, de la tarani. Unele au fost bune, altele nu.

      Ștergere
  4. Mai ce experienta grozava! Asta da! Mereu ne surprinzi :)
    Saracutul David, cred ca e asa de bulversat, afara ninge :( Bea mi-a zis ca vine Mos Craciun :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De data asta, ideea nu-mi apartine. Tot meritul ii apartine lui Tati :)
      Sa stii ca David a fost surprins ca afara ninge, dar tot el m-a asigurat ca e primavara, doar ca vremea isi face de cap :)))

      Ștergere
  5. O adevarata lectie, Roxana! Mi-ai spus tu de puisori, dar acum ca i-am vazut, parca e alta experienta :)
    Va pupic mult si sper ca David sa se poata desparti de ei usor.

    Foarte, foarte mult imi place cum ati ales sa ii invatati pe micuti despre puisori, nu vor uita niciodata clipa in care au iesit din ou!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Camelia, multumim mult! David nu a vrut sa se desparta de ei, nici nu am insistat. Il las pe el sa decida momentul cand sa renunte la puisori (sunt sigura ca va veni acel moment)

      Acest incubator a fost o alta jucarie, de care ne-am folosit pentru a invata lucuri foarte interesante. Suntem siguri ca aceasta experienta l-a ajutat foarte mult pe David.

      Ștergere
  6. Vai!!!!Roxana!!!Nici nu am cuvinte!Nici nu ma pot pune in locul lor!Simt doar ca s-au bucurat tare mult cand au iesit puiutii.As fi vrut sa fiu acolo sa le vad ochii si fetele!!!Felicitari!Cred ca isi vor aduce aminte de puiutii lor toata viata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adela, bucuria lor nu poate fi descrisa in cuvinte. Imi pare rau ca am ratat momentul si nu am filmat. David e fost extrem de fericit si foarte protector cu puiutii lui.

      Ștergere
  7. Roxana, te admir asa de mult pentru toate experientele frumoase pe care le oferi copiilor tai! S puisorii si casuta si toate lucrusoarele frumoase care ies din mainile ale in ulima vreme, si cate altele... Ai doi copii fericiti sa aiba asa o mamica curajoasa (sincer, mi se pare un curaj sa pui puisori la incubator in casa, doar ca sa vada copiii cum ies puii din ou) si dedicata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Raluca, iti multumesc din suflet pentru cuvintele atat de frumoase dar si pentru admiratia ta. sentimentul e reciproc!
      Asa cum ziceam mai sus, de data asta tati are toate meritele. Cand a fost copil si el a trait aceste frumoase experiente, iar amintirile ce le are din acea perioada sunt cele mai frumoase. Sunt sigura ca bunatatea, grija si dedicatia pentru familie i se trag si din acele experiente. La fel ca si noi, parintii lui l-au sustinut.

      Ștergere
  8. Foarte faina ideea sa vada evolutia puiului in ou.Uite un motiv pt a face o introducere mai tarziu in ceea ce priveste evolutia fatului in burta mamei. Da, buna idee!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E important pentru copii sa stie inca de mici cum vin toate pe lume :)

      Ștergere
  9. Foarte frumos ce ați făcut, felicitări. Într-adevăr, o experiență unică, de care își vor aminti cu drag.
    Și eu am avut ocazia să văd cum ies puișorii, dar de la cloșcă, și e ceva ce nu poți uita.
    Iar atașamentul lui David față de pui îmi amintește de fratele meu, care a găsit pe lângă blocul nostru un puișor rătăcit (erau și case în jur), și l-a luat acasă. Atât de mult s-a atașat de el, încât dormea cu el în pat, și puiul mergea după el peste tot. Din păcate nu s-a putut bucura prea mult, că i l-a mâncat o pisică, dar și acum își amintește de el și îi vine să plângă de dorul lui. Mai târziu și-a luat un papagal, de care s-a atașat atât de mult, încât a reușit să-l dreseze. Sunt foarte importante aceste experiențe pentru un copil, îl fac mai atent și mai sensibil!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este Alina, ai dreptate! Imi pare rau pentru experienta prin care a trecut fratele tau.

      Ștergere
  10. Ce drăguțe activități aveți voi! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  11. bravo! as vrea si eu sa incerc,doar ca daca fac asta nu stiu cu ce se hranesc puiutii atat de mici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mergeti la farmaciile veterinare si intrebati de hrana pentru pui de o zi.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez