miercuri, 23 octombrie 2013

Parinti Altfel

Publicat de Roxana la 10/23/2013 04:10:00 p.m.
Pana sa raman insarcinata nu prea ma interesa alimentatia sanatoasa, consumam produse de tip fast-food, beam sucuri,etc. Lucrurile s-au schimbat odata cu diversificarea lui David. 
Atunci am inceput sa citesc carti despre ce inseamna o alimentatie sanatoasa.

O ajut pe mami sa faca paine :)


Am inceput diversificarea in forta cu legume, fructe si carnita, preparate la abur. Eram foarte fericita ca David nu e mofturos si mananca orice ii dau. Din pacate, nu a durat mult aceasta bucurie. Ceva s-a intamplat, David a inceput sa refuze unele alimentele. Asa am ajuns la o lista foarte restransa de mancaruri care le accepta. 
Cu fetita am procedat la fel, doar ca ea e mai mancacioasa si se lasa mai usor convinsa.
Unde am gresit? In primul rand, noi nu am fost un exemplu pentru ei. Cum sa manance copiii broccoli daca noi, parintii, nu mancam! 
De curand, ne-am dat seama ca trebuie sa luam atitudine. Sa facem tot posibilul sa mancam cu totii cat mai sanatos. 

Nu vrem ca copiii nostri sa fie predispusi la diferite boli sau obezitate ( off!! cati copii vezi in parc cu probleme de greutate, iar parintilor li se pare normal!!!)

Va zic, asa in mare, cam ce masuri am luat noi.
Am introdus legumele ca sursa principala de hrana ( pana acum trona carnea ). Am redus cantitatea de carne de pui ( vom manca o data pe saptamana ) si am crescut cantitatea de carne de vita ( rar mancam vita ). Mesele cu peste au ramas la fel ( incercam sa avem doua mese pe saptamana).
Mezeluri nu consumam deloc, dulciurile incerc sa le fac in casa ( cu toate ca nici zaharul nu e sanatos ), la fel si painea. Mai trebuie sa lucrez la asocierea alimentelor.
Am citit ca semintele sunt foarte sanatoase ( de in, de canepa) incerc sa le introduc in meniul nostru.

Pentru ca David e mai marisor, i-am putut explica necesitatea consumului de alimente sanatoase. A inteles si incearca sa fie cat mai cooperant la masa. Acesta e un lucru foarte bun, pentru ca el e un exemplu si pentru surioara. 

Printre cartile care m-au ajutat sa inteleg importanta alimentatiei sanatoase se afla si cartile scrise de profesorul Mencinicopschi.

Intrucat traim intr-o lume in care majoritatea alimentelor sunt modificate genetic, parintii au nevoie de informatii corecte despre nutritia copiilor.

Dr. Mencinicopschi a dat startul campaniei nationale "Parinti Altfel", dorind sa ofere informatii relevante si totodata sa educe parintii in ceea ce priveste nutritia copiilor.

Campania are ca suport informativ cartea "Parinti Altfel pentru copii de la -1 la 10 ani", dar si site-ul www.parintialtfel.ro, dedicat familiilor care vor sa adopte un stil de viata corect.

Nu e posibil ca micutii sa fie atat de bolnaviciosi, sa faca diabet de la 1 an sau 2, sa aiba probleme de inima, sa sufere de astm, sa raceasca tot timpul, sa aiba probleme psihice sau sa se urce pe pereti, in accese de isterie ( mai nou, asta se cheama ADHD).

In cartea Parinti Altfel veti gasi informatii utile privind perioada prenatala, ce stil de viata trebuie sa adopte viitorii parinti, ce se intampla in cele 9 luni de sarcina si cum trebuie sa se hraneasca viitoarea mamica in timpul sarcinii, dar si in timpul alaptarii. Mai puteti citi sfaturi privind alimentatia sugarului si a copilului peste 2 ani. Care sunt alimentele optime pentru inceputul diversificarii, dar si care sunt alimentele necesare  pentru dezvoltarea armonioasa a copiilor. La sfarsitul cartii veti gasi si un capitol cu retete, pe categorii de varsta.
Daca doriti aceasta carte o puteti cumpara de aici
Concurs

Puteti castiga aceasta carte, tot ce trebuie sa faceti e sa lasati un comentariu in care sa raspundeti la intrebarea: 
"Ce ai schimbat fata de cum te-au crescut parintii tai? Poveste-ne reteta ta cu care iti cresti copilul altfel."
Concursul incepe astazi si tine pana miercuri, 30 octombrie. Voi premia cel mai frumos raspuns. Castigatorul va fi tras la sorti si il voi anunta joi, 31 octombrie.

Later edit:  In urma discutiilor avute cu unii dintre cititori, am luat decizia de a alege castigatorul concursului folosind Random.

19 comentarii:

  1. In primul rand, prajeala am eliminat-o definitiv. Apoi nu folosesc cartoful ca leguma principala.
    Margarina stiu ca mancam foarte des..acum deloc.
    Painea o fac in casa cu seminte de susan, in, floarea soarelui....in combinatii diferite.
    Oricum nu putem judeca felul in care ne-au crescut parintii nostri, pentru ca alte conditii erau....bani mai putini si alimentele erau mai ieftine si fara valoare nutritiva.
    Cred ca ne putem stradui sa mancam sanatos...dar tot se mai strecoara e-uri si conservanti in unele alimente...

    PS...Copiii difera de la caz la caz...nu te poti invinovati ca ai gresit ceva, ca nu ai dat exemplu bun... micutii sunt unici si isi exprima parerile....ale mele 2 gemene mananca f bine, au 3 ani si jumatate. Cea de 2 ani nu mananca mai nimic acasa, dar mananca bine la cresa...o pun intre ele si nu vrea pur si simplu sa manance....ele infuleca si ea nimic....asa ca fruntea sus ....ne straduim cat putem, parintii invata in fiecare zi...si culmea invatam dupa ce gresim....te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Cel mai frumos raspuns? :-( M-ai prins intr-o perioada cu resurse minime de inspiratie.
    Si la noi in casa se consuma acum mei, susan, quinoa, pudra roscove, paste integrale, faina integrala, biscuiti facuti in casa etc. Multe s-au schimbat, dar mai avem atatea naravuri alimentare de lepadat!
    Irina

    RăspundețiȘtergere
  3. Uf...am schimbat multe comparativ cu modul de creștere a copilului meu! Am devenit mai deschisă și comunicativă, și mult mai creativă și implicată în viața copilului! Legat de alimentație...hm, și aici am schimbat multe. Dacă în România familia se baza mai mult pe mezeluri, suc din comerț, și hrană în general preparată prin prăjire, noi evităm genul acesta de hrană. Am introdus mai mult mâncarea cât mai puțin procesată (mai facem și excepții), dar în general optăm pentru hrană cât mai aproape de starea naturală. Astfel sucul în prepar eu în casă, sau dacă îl cumpăr, mă asigur că este 100 % fructe, fără apă și conservanți, am început să consumăm legume de care nici nu auzisem înainte (de brocoli nu știam când eram mică :D de exemplu), și dulciurile le „fabricăm doar în casă”. Atât doar, nu renunțăm la ciocolată...dar nu o folosim în exces! Din păcate puiul meu are meniu tare redus...datorită gusturilor lui! În sensul că e tare mofturos la mâncare! Dar întotdeauna găsesc câte ceva și pe placul lui! Cu alte cuvinte gătim carne fără grăsimi, pește, legume, fructe și sucuri naturale și ceai, și apă. Nu consumăm nici un fel de sucuri carbogazoase ( nici măcar apă minerală). Bine...mama mai face excepție (o dată pe lună cu un Coca Cola), dar doar pentru că nu beau cafea și uneori mă simt mai obosită și lipsită de energie! Dar după cum spuneam o dată la ...un secol ;) Legat de diversificare, eu m-am folosit de o carte pe care am dăruit-o după aceea, și anume aceasta: http://floridemandarin.wordpress.com/2011/10/20/o-carte-pentru-tinerele-mame/

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place foarte mult blogul tau si il urmaresc constant. Fetitele mele sunt mult mai mari, dar ne mai inspiram si noi din jocurile de aici (de ex ne-am apucat de facut casuta papusilor impreuna :)).
    Eu fata de mama mea am facut cateva schimbari mari (desi si ea ne-a hranit cu mult mai sanatos decat era moda). Eu de ex nu mai folosesc ulei la gatit de nici un fel. Tin cont ca la masa sa fie macar 50% mancare cruda (chiar dc fetele fac mofturi uneori), nu mancam decat paine integrala cu maia facuta in casa (desi cea mica se obisnuieste greu cu gustul). Mancam doar la ocazii speciale dulciuri cu zahar, in rest facem dulciuri raw. Aaa, avem abonament la cosul bio si incercam sa mancam legume si fructe cat mai curate (desi asta nu e o diferenta fata de mama, ca pe atunci erau multe produse bio). Cam asta este ce facem noi momentan. Treptat sper sa ajung sa trec toata familie pe hrana cat mai cruda si vegetariana :).

    RăspundețiȘtergere
  5. E greu de comparat meniul nostru actual, cu cel al familiei mele de acum 20 - 25 de ani. Lipseste margarina, lipsesc prajelile, nu bem sucuri (care aparusera in meniu dupa revolutie), incercam sa crestem cantitatea de fructe, de legume crude si sa micsoram cantitatea de carne. Au aparut fructele uscate, semintele, faina integrala in paine (pe care ma straduiesc sa o fac macar in weekend).

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu nu vreau sa particip la concurs, am doar o recomandare calda calda de facut celor care intr-adevar se intereseaza de sanatatea copiilor lor si a familiilor lor: sa o citeasca pe Cristela Georgescu (are blog plin de informatii pretioase, gratuite) si sa o citeasca fara prejudecati si cu mintea deschisa la nou. Mai sunt multe surse valoroase de informare dar pentru mine blogul Cristelei e de capatai. Cu drag, sanatate multa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Singurul aspect pe care as vrea sa insist cu copilul meu - sau macar sa il tratez cu cea mai mare normalitate - e acela de a se exprima liber, oricand, fara sa aiba retineri sau temeri ca parerile lui nu sunt bune..
    Iar legat de alimentatie, in viata mea nu am mancat quinoa...dar azi o sa pregatim quinoa si va fi o premiera si pentru MIhaita, bebelul nostru, dar si pentru mine.
    Iar sotului meu nu ii place spanacul - dar va face efortul sa manace atunci cand vom manca toti la masa - asta e ce va face el diferit de ceea ce au facut parintii lui :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Daca mama mea a fost nevoita sa mearga la servici de cand aveam eu 3 luni, eu caut sa stau cat de mult posibil alaturi de copilul meu, am fost data la cresa si gradinita, copilul meu vreau sa stie mai mult ce e natura si joaca in aer liber. In primul rand am cautat sa ii respect libertatea lui, sa nu i-o ingradesc nicicum fortata de imprejurari.
    Cat priveste alimentatia, caut surse cat mai sigure de hrana, nici o grasime la temperatura inalta, no sugar, no faina alba, fara dulciuri din comert sau laalte alimente procesate si am spus da la: azime din faina integrala facute cu mana mea acasa, sucuri naturala, dulciuri vegane etc
    Daca demult nu se discuta de vaccinuri, ei bine acum exista informatie si ma bucur pt sansa pe care i-am oferit-o copilului meu nevaccinandu-l.
    Si ce e mai important..sa fiu mai mult alaturi de copilul meu...sa ii dau si mai multa incredere in el, sa il ajut sa inteleaga viata atat cat sa il ajute in drumul lui ... cu drag, Ina :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Ma bucur ca am descoperit acest articol. Fetita mea are 5 ani si am incercat incet incet sa schimbam felul nostru si al ei de viata si alimentatie. AM renuntat de tot la mezeluri, paine facem in casa, mancam quinoa , naut si linte cam o data la 2 saptamani. Nu mai parjim: chifetelutele le facem la cuptor, cartofii copti, legumele la gratar, incercam diferite feluri de salatele decorte frumos... Sper sa o invat ce-i bine. Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  10. Ma gandesc ca aceasta reteta nu se refera doar la hranirea copiilor :) .
    Stiu ca si eu si sora mea am fost niste copii doriti si iubiti. Sunt constienta ca au fost greseli in educatia noastra, greseli pe care uneori si eu le fac...
    In vremea copilariei noastre...totul era mult mai sanatos : legumele,fructele, stilul mai simplu de a gati o mancare, chiar si jocurile si jucariile .
    Mi-e dor de simplitatea acelor vremuri...mi-e dor de copilarie.
    Pentru ca eu am avut o copilarie frumoasa...mi-am dorit ca si ai mei copii sa isi amineasca si ei cu mare drag de propria lor copilarie.
    Sigur, atat eu , cat si sotul am venit cu propriile "bagaje"din familia noastra...dar am reusit sa ne intelegem foarte bine si sa ne educam copiii asa cum consideram noi ca este mai bine.
    Legat de alimentatia ursuletilor nostri, pot spune ca am incercat sa le oferim, pe cat posibil o hrana sanatoasa, desi nu reusim tot timpul ( mai scapa cate o felie de mortadella....ursuletii aceia pentru copii, cate un Barni, care nu e facut in casa...cereale cu zahar. Incerc sa le ofer multe legume si fructe, dar cu baietelul cel mare foarte greu imi este: desi noi toti mancam, el se incapataneaza sa nu le consume. Sper sa inteleaga ca sunt sanatoase pentru corpul lui. Noi ne facem partea si incercam sa il motivam de fiecare data.
    Felicitari pentru acest concurs!

    RăspundețiȘtergere
  11. Noi mancam multe legume si fructe in stare cruda. Am renuntat la prajeli. Nu consumam mezeluri si evitam dulciurile din comert. Amalia

    RăspundețiȘtergere
  12. Pe langa multele si micile schimbari mai ales in alimentatia noastra, pe care le facem treptat, incercam sa ne crestem copiii fara amenintari, pedepse si recompense, ci cu multa rabdare, jocuri si incurajari. Teoria suna foarte frumos, la practica e mai greu....

    RăspundețiȘtergere
  13. Sincer..nu cred ca as schimba nimic. Facand o comparatie intre modul in care eu imi cresc baietelul si modul in care m-au crescut ai mei pe mine , imi dau seama ca defapt o facem la fel . De ce? Au folosit instinctele lor parintesti , fiecare parinte simte in mod natural ce e bine si ce nu e pt copilul lor. E drept ca in zilele curente , informatia este "la discretie" ,, ba chiar de multe ori iti "este bagata pe gat".Dar nivelul de educatie nu cred ca are relevanta prea mare cand vine vorba de instincte; influenteaza dar nu in masura in care sa ajungem la niste etaloane ce trebuie repectate cu strictete.E aiurea sa stau sa disec modul in care am fost crescuta , ce am mancat , cum am fost tratata cand eram bolnava , comportamentul lor general fata de mine , e ca si cum as arata o vesnica nemultumire si lipsa de respect. Un lucru e sigur, niciodata nu mi-au vrut raul, ba din contra , mi-au vrut tot binele din lume.
    Si revenind la reteta cu , care ne crestem copiii altfel, Ideal ar fi ca aceasta sa devina o reteta de familie , in sensul in care nu ar trebui sa lasam pe altcineva sa "adauge ingrediente", e plin de "bucatari priceputi" care isi baga nasul peste tot si stiu ei cum sa "(pre)gateasca" un copilas pt viata de adult . Daca vrem sa ne "condimentam" reteta , e bine sa o facem "dupa gust" cu cu propria manuta ..in final noi "gustam preparatul", nu vecina sfatuitoare de la 2, nu soacra , nu tanti de vinde flori...
    Noi trebuie sa fim multumiti de rezultat, nu Societatea!

    Nico

    Nota:..iar daca e sa ne referim strict la alimentatie , cred ca la nivel global generatia actuala de copilasi e hranita mullllltt mai prost decat generatiile anterioare...chiar daca se incearca o transformare in "Bio" si "Eco" a tot ceea ce consumam...restul "murdariei" ce ne inconjoara este asunsa sub presulet.

    RăspundețiȘtergere
  14. Noi facem paine in casa, nu cumparam dulciuri decat ocazional, incerc sa fac eu in casa testand acele retete care au oua putine si zahar in cantitati reduse. Ca si indulcitori naturali folosesc curmale sau banane.cacao o inlocuiesc cu praful de roscove.Nu cred in alimentatii unilaterale: numai carne sau numai legume, incerc sa gasesc surse de hrana cat mai sanatoase si meniul sa fie cat mai variat si echilibrat.Nu folosesc vegeta sau delikaturi din comert.Gatesc aproape zilnic.eliza lica

    RăspundețiȘtergere
  15. De cand o am pe Ana imi petrec mai mult timp la sat. Incercam sa ne petrecem timpul liber la aer, dar mai ales un aer sanatos. La fel este si cu alimentatia, sunt mult mai atenta la provenienta legumelor, a fructelor, a carnii si a laptelui. Dulciuri nu consumam. mai avem muuuult de munca, mai ales in educarea noastra, a parintilor.

    RăspundețiȘtergere
  16. Lacramioara
    nu stiu daca as schimba ceva....mi-as dori sa imi pot creste si eu fetita la tara in aer curat si departe de lumea asta care e pe fuga mereu..mi-as dosri sa se joace si ea cu papusile in clasa a 8 -a si sa aiba si ea parte de o copilarie ca a mea

    RăspundețiȘtergere
  17. Da,categoric,am schimbat regimul de viata cu care am fost eu crescuta,fara prajeala,dulciuri din cand in cand,doar cele facute in casa,fara carne de porc,de 4 ani David,de cand a aparut pe lume,i-am dat sucul de catina,am inceput in cantitate mica si acum am ajuns si la 10 siringi ,din acelea de la Nurofen,sunt foarte multumita,e buna la imunitate,raceala,urmeaza fulgii de cereale cu banana si seminte crude,susan,miere,sucul de mar,sfecla si morcov...astea sunt sfinte..eu locuiesc si cu mama ,dar de frica sa nu-i de-a toate prostiile si pentru ca sigur nu-i da ce ii dau eu prefer sa nu merg la servici,macar pana se face m-ai mare.Asa e cu ...ce mancam eu si ...ce mananca David.

    RăspundețiȘtergere
  18. Eu am adoptat o alimentatie sanatoasa cu cativa ani inainte de a ramane insarcinata. Apoi cand am trecut la diversificare cu cea mica am fost si mai atenta. Legumele si pestele sunt gatite la aburi, carnea de pasare este cumparata de la tarani, fara antibiotice si alte prostii, ouale la fel sunt de la gaini crescute la tara. Fructele de sezon le aducem de la ţară de la cunoscuti. Nu ii dau prajeli si nici dulciuri. Singurele dulciuri pe care le consuma sunt biscuitii pentru bebelusi, pe care, acum ca a implinit un an, ii voi face in casa cu miere de albine. Si eu si sotul meu mancam sanatos asa ca incercam sa ii oferim un exemplu pozitiv.

    RăspundețiȘtergere
  19. E foarte greu sa mananci sanatos in ziua de azi :( Ne dam toata silinta sa consumam produse cat mai naturale, de la tarani. Eu cred ca parintii nostri ne-au crescut mai sanatos decat ne crestem noi copiii acum. Iulia

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez