marți, 15 ianuarie 2013

Tutorial casuta pentru papusi

Publicat de Roxana la 1/15/2013 04:30:00 p.m.
Asa cum v-am promis, incep seria de tutoriale pentru construirea casutei pentru papusi si a accesoriilor din ea.

Pentru construirea casutei, am folosit carton gros de 0,5 cm.  Pentru a intari cartonul si a-i oferi o rezistenta crescuta, am folosit tehnica papier mache. Mai exact, cu o pensula am dat un strat de aracet, am lipit bucatele de ziar si apoi inca un strat de aracet. Am lasat sa se usuce si am repetat procedeul de doua ori - sa fiu sigura ca va fi suficient de rezistenta, pentru a rezista la eventualele socuri.

La asamblarea partilor componente, va recomand sa folositi pistolul de lipit cu silicon, eu nu am avut si tare m-am chinuit. A trebuit sa improvizez stalpi de sustinere, pana s-a uscat putin aracetul.

Daca aveti pe cineva care sa va ajute ar fi perfect,  e destul de greu de lucrat la asamblare doar cu doua maini. Eu l-am avut pe David, dar nu prea reusea mititelul sa stea nemiscat pana se usca putin, sa prinda rezistenta. M-am gandit sa folosesc superglue dar, fiind carton, degeaba puneam, era absorbit instantaneu de carton si nu reuseau sa se lipeasca.

Va pun poze cu schitele folosite de mine. Sper sa le intelegeti si sa va ajute. Schitele nu le-am facut la scara, masuratorile sunt in centimetri.

1. Podea principala



2. Perete interior despartitor, e peretele care imparte casa in doua apartamente


3. Pereti exteriori laterali, cu geamuri. E nevoie de 2 pereti.


4. Perete interior despartitor, e peretele ce desparte camerele. Aveti nevoie de 2 pereti, cate unul pentru fiecare apartament.


5.  Podea camere. Aveti nevoie de 4


6. Acoperis mare, aveti nevoie de 2 parti
    Acoperis mic, aveti nevoie de 6 parti, cate o bucata pe fiecare perete


Dupa ce masurati si decupati partile componente, pentru a asambla casuta, lipiti bucatele de ziar la imbinarea partilor. Exemplu in urmatoarele imagini:



Dureaza putin pana se lipeste. Continuati sa lipiti bucatele de ziar pe toata suprafata casutei. Eu am dat doua straturi de aracet si apoi am montat acoperisul, mi-a fost mai usor sa acopar toate zonele.



Acoperisul se lipeste tot cu ajutorul ziarului si a aracetului. Ca sa imi fie mai usor sa-l montez corect si sa nu se miste, am improvizat putin, am dat cu aracet sub el si apoi l-am cusut cu ata, la capete :) Am aplicat iarasi aracet, ziare si aracet. Am lasat sa se usuce si am repetat operatiunea de doua ori.

Aracetul ce l-am folosit e cel industrial, costa in jur de 8 lei kg, am avut nevoie de 3 kg.

Aveti grija sa folositi ziare si nu reviste. Hartia trebuie sa fie poroasa si nu lucioasa. Pentru ca aracetul sa se usuce complet e nevoie de 24 de ore.

Chiar daca unele imbinari nu vor fi perfecte, nu va faceti griji, acoperiti cu ziar si aracet si nu va fi absolut nicio problema. Dupa uscare nu se vor mai vedea.

Daca aveti intrebari, va ajut cu drag.

Maine facem mobilierul :)

Spor la treaba!











37 de comentarii:

  1. super, Roxana! multumim mult pt tutorial! si spui ca e destul de solid sa lipim doar cu ziar marginile? oare ar merge si cu banda de mascare (e tot din hartie). D. ma tot bate la cap acum sa-i fac un spital sau un sediu de politie...el vrea unul Playmobil...dar cum acela costa pestes 7 mil :)))) , ne-am hotarat sa facem noi cladirile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tehnica papier mache aduce un aport de rezistenta foarte mare asa ca sigur va tine la "socuri" ;)

      Ștergere
    2. Coca, e foarte solid. Nu e nevoie sa pui banda, iese tare, tare.
      Neaparat sa construiti voi spitalul, chiar nu merita atat de multi bani. Si nu e greu deloc, doar ca necesita putin timp, dureaza o zi pana se usuca complet.
      O casuta ca a noastra e cel putin 6-8 mil si crede-ma ca in realitate arata foarte, foarte bine si e si solida. Deci, merita sa investesti putin timp. Plus satisfactia care vine dupa ce e gata :)

      Ștergere
  2. superb! O sa iau exemplu pentru un castel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Madi! Sa ne arati si noua. Un castel e si pe lista noastra, dar mai tarziu, poate pe la vara- toamna :)

      Ștergere
  3. Roxana, uite cum a iesit la iveala inginerul din tine :))
    Multumim pentru tutorial!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Adriana :)) Chiar ma gandeam zilele trecute ca toate activitatile din ultimii 2 ani sunt la polul opus fata de meseria mea :))

      Ștergere
  4. uite ce inseamna sa fii inginer! faci schite si planuri inainte sa te apuci de treaba :D
    imi place mult cum a iesit casuta si imi place ideea ca ai facut un duplex ca sa se poate juca amandoi piticii :)
    spor la treaba
    abia astept sa vad si mobila
    pupici lui David si fetitei cu fundite ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Antoaneta, eu daca nu fac schite, nu pot lucra :) Sunt pierduta in spatiu, trebuie sa am ghidaj :))

      Ideea de duplex mi s-a parut o idee faina. Se pot juca amandoi, in acelasi timp, fara sa se certe. Iar daca vor sa se joace impreuna, o pot face. Le-am pus si usa de vizitare :))

      Am modelat baia, acum e la uscat. Si noi abia asteptam sa terminam casuta, dar stau tare prost cu timpul :(

      Pupici si de la noi :)

      Ștergere
  5. Multumim frumos, poate chiar o sa-mi fac curaj sa facem si noi o astfel de casuta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Valentina, ar fi pacat sa nu incercati! Chiar nu e greu :) Sa le implici si pe fete, chiar daca mai mult te vor incurca si la sfarsit vei avea mai multe de strans, insa satisfactia lor si bucuria e imensa si asta merita orice efort.
      Eu il implic pe David in orice fac in casa si el atat e de mandru si fericit. Pun mare pret pe acest timp petrecut impreuna.
      De fapt, ce vorbesc? :)sunt sigura ca si tu faci la fel cu fetitele tale :)
      Va pupam si asteptam versiunea voastra :)

      Ștergere
  6. Faina casa, insa nu am acum rabdarea necesara sa o realizez. Dar pe viitor am sa o incerc. MUltumim de idee.

    RăspundețiȘtergere
  7. Bravo, bravo, bravo! Tinand cont de varsta minunilor tale,care necesita supraveghere tot timpul, ma inclin in fata rabdarii tale de a duce la capat proiectul! Imi place tare mult cum a iesit!

    RăspundețiȘtergere
  8. M-am intors aici,sa vad dimensiunile casutei,iese destul de mare si incapatoare...foarte frumoasa...Felicitari pentru proiect!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca, oare ai pus pe blog poze cu casuta voastra? Merg sa caut :) Va pup!

      Ștergere
  9. buna,am o intrebare...construirea mobilierului cum o fac????

    RăspundețiȘtergere
  10. de unde pot cumpara si eu aracet?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aracet industrial, se gaseste la orice magazin cu materiale de constructii.

      Ștergere
  11. Buna,mi-a placut asa de tare casuta ta incat incerc si eu cu tatal meu sa o facem ,dar nu stiu ce fel de aracet ne trebuie deoarece gasesc doar adeziv pentru lemn.SPER SA MA PUTETI AJUTA!VA ROG!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. BUNA, superb! Abia astept sa incerc cu
    baiatul meu casuta.

    RăspundețiȘtergere
  13. Răspunsuri
    1. Mã poți ajuta cu o idee ? Am nevoie sã consruiesc un templu grecesc și un cal troian.

      Ștergere
  14. imi place.poti sa imi arati cum se face una cu 3 etaje?

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu acum sunt in faza de strangere de materile pt casuta.
    E ceva ce vreau sa fac de multa vreme dar niciodata nu am avut curaj.

    Intrebarea mea e : Pot acoperi Papier-mache—ul cu hartie autocolanta dupa ce se usuca?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Ina. Poti alege sa vopsesti sau sa lipesti autocolant. Singura diferenta ce apare dupa ce aplici tehnica papier mache e rezistenta. Se recomanda aceasta tehnica pentru intarire. Vei vedea ca daca aplici cateva straturi de aracet cu hartie, cartonul devine tare si mult mai greu de distrus. Casuta noastra a rezistat pana acum, a trecut prin doua mutari si a rezistat inclusiv cand baietelul meu s-a gandit sa insurubeze cateva suruburi in acoperis :)Din pacate, mare parte din mobilier s-a distrus, dar am cumparat din plastic si astfel copiii inca se pot juca cu casuta. Singurul dezavantaj e marimea ei, e destul de mare si ocupa mult loc, dar pentru joaca copiilor e mai bine sa fie mare, se pot juca mai bine, iar mobilierul ce se gaseste de cumparat se potriveste.

      Ștergere
  16. Multumesc pt informatie!!!!
    Oricum de loc nu e problema.
    Eu m-am gandit sa fac un gen duplex dar devine duplex dupa ce o deschizi recum o carte.Cand e inchisa sa fie o casa simpla.Sper sa imi iasa.
    Mai am nevoie de unele materiale.....
    Aracetul imi da batai de cap ca nu stiu de care trebuie sa cumpar(cantitate si firma) dar sper sa gasesc ceva bun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aracet gasesti in hypermarketul Auchan, la raionul de constructii pentru casa ( au sigur, am vazur recent ) sau daca nu, la orice magazin de constructii. Poti lua oricare, ca si cantitate eu am folosit vreo 2 kg parca ( sper sa nu gresesc), dar casuta mea a fost mare. Imi aduc aminte ca am luat o cutie de 1 kg si apoi o alta.

      Ștergere
    2. Oh....multumesc pt informare.Sunt aproape de un Praktiker si Metro Cash&Carry...
      Deci gasesc sigur!!!!Multumesc mult de tot pt ajutor.In vacanta de iarna(adica acum de sarbatori)Ma apuc de ea!!!!

      Ștergere
    3. ....am uitat.Cam cate straturi ar fi necesare?
      Ca am tot citit ca 2straturi sunt de ajuns.Adica pot pune mmai mult de 2straturi de Papier Maché?

      Ștergere
    4. Incearca cu doua straturi si vezi daca e suficient. Neaparat sa lasi primul strat sa se usuce si abia apoi il aplici pe al doilea. Dureaza cam 24 de ore sa se usuce bine.

      Ștergere
    5. Multumesc mult!!!!
      Cand o termin si sper sa imi iasa cum mi-am dorit....o sa revin cu poze!!!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez