joi, 5 iulie 2012

Forme geometrice 1

Publicat de Roxana la 7/05/2012 10:59:00 a.m.
Am urmarit prin aceaste activitati sa cimentam cunostintele dobandite pana acum, dar si sa introducem notiuni noi.

Lectiile noastre s-au desfasurat pe parcursul a doua zile.

1. Am inceput cu un joc, Colorama, cumparat de la Julia. Cu ajutorul acestui joc, am introdus formele: trapez si hexagon.
Jocul are o plansa decupata (gen incastru ), 40 de piese in 4 culori ( rosu,galben,albastru si verde) si 5 forme geometrice ( triunghi,patrat, cerc, trapez, hexagon), 2 zaruri - unul cu forme geometrice si unul cu culori.
Sunt 3 variante de joc.
Noi ne-am jucat asa: aruncam ambele zaruri si puneam pe plansa piesa ce ne cadea pe zar, in functie de forma si culoare.



2. Mozaic - ne-am jucat cu lipiciul si hartia. Eu am decupat formele, in mai multe culori si David le-a lipit, cum a dorit el, pe hartie. Din pacate, arta nu e pasiunea lui, asa ca aceasta activitate l-a tinut ocupat vreo 10 minute.

3. Shape Snake
Dupa acest tutorial am facut un "sarpe" care "mananca" forme geometrice.
Am folosit:
- 2 nasturi
- fetru colorat
- panglica
- foarfec, ac si ata
Am decupat formele geometrice, apoi le-am facut o mica gaura in mijloc, cat sa intre nasturele. Pe panglica am cusut cate un nasture la ambele capete.Copilul trebuie sa puna formele pe panglica, folosindu-se de nasture.
E un exercitiu foarte bun pentru dezvoltarea motricitatii fine si a coordonarii ochi-mana.
Desi pentru noi pare usor, pentru un copilas e foarte greu la inceput, sa treaca nasturele prin gaura.
David  a fost foarte incantat de acest joculet.


4. Jocul formelor geometrice
De aici m-am inspirat pentru acest joculet. L-am adaptat putin, sa se potriveasca cu ce aveam eu in plan.
Am desenat formele conform modelului, doar ca nu le-am mai colorat, de fapt, acesta era scopul jocului la noi, sa coloram formele geometrice. Pentru asta ne-am folosit de un zar colorat.
Ne-am jucat asa: aruncam zarul si coloram figura in culoarea indicata de zar.
Astfel, am putut sa vad progrese la David in ce priveste coloratul. Cu toate ca nu a exersat deloc aceasta activitate ( nu se incadreaza in preferintele lui), am observat ca e foarte atent cand coloreaza si nu depaseste conturul.
Asa cum m-am asteptat, mai mult de 10 minute nu a avut rabdare sa stea si sa coloreze. Dar eu sunt foarte multumita si pentru atat.
Cu acest joculet am introdus o noua forma:ovalul.



5. Pattern
Pentru aceasta activitate ne-am folosit de un joc didactic cu 5 forme geometrice, in 3 culori, 2 marimi si 2 grosimi.
Eu faceam modelul si David il copia.




6. Joc Noris, cu ciocan, cuie, forme geometrice din lemn si plansa din pluta, cumparat de la Julia.





7. Trenulet cu forme
Despre el v-am povestit aici.











5 comentarii:

  1. Imi place cum v-ati jucat cu formele. O sa incercam si noi joculetul vostru. Iar sarpele cu nasturel l-am incercat si noi si a avut succes, numai ca eu n-am avut fetru, sper sa gasesc si eu sa cumpar.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos v-ati jucat!
    De unde ai cumparat fetru?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez