marți, 4 septembrie 2012

Arici

Publicat de Roxana la 9/04/2012 05:22:00 p.m.
Azi a fost o zi frumoasa, cand am iest afara am simtit pentru prima data miros de toamna.
In drum spre parc, ne-am distrat culegand frunze uscate, manute mici si curioase au analizat fiecare frunzulita, am ras, am povestit ce se intampla toamna, ne-am jucat aruncand in aer frunzele.

Si ca sa va conving ca am avut mult spatiu verde unde sa ne facem de cap, si nu vorbesc despre un parc, ci despre spatiul verde din jurul blocurilor, va spun ca Oradea a fost declarata in 2011 Capitala Verde a Romaniei, cititi aici de ce :)

Acum ca ne-am laudat putin orasul in care locuim, sa revenim la subiect.
Aseara am gasit pe un site o idee tare draguta, un arici din frunze uscate. Tare mult mi-a placut. Desigur ca trebuia sa-l facem si noi, daca tot avem frunze uscate.

Am cules cateva frunze, am venit acasa si ne-am pregatit de lucru. Bineinteles ca la plecare spre parc i-am spus lui David ca vom merge sa culegem frunze uscate sa facem un arici pogonici. Tot drumul a fost bucuros si nerabdator sa ne intoarcem acasa sa facem ariciul.

Cum am procedat:

Am desenat pe un carton un arici


L-am colorat si decupat, apoi l-am uns cu aracet:


Peste aracet am lipit frunze uscate:


Si gata e ariciul, usor si rapid. Acum sta cuminte la uscat, dupa ce va fi gata il vom agata undeva in casa.

Am avut pregatita si o poezie:
                                                                         Ariciul

Ghem de spini si tepi uscate,
Sta-ntarit ca-ntr-o cetate.
Poate trece un vecin
Peste el cu carul plin.

Ca nu simte nici atit
Cit l-ai gadila pe git.
Ca sa-l scoata, ca sa iasa,
Ciinii-l latra. Lui nu-i pasa.

Unul, incercind un pas,
S-a ciocnit in ghimpi la nas.
Fiindca tontul si netotul
Si-a varat in ace botul.

Dac-ar fi citit aici
El afla ce-i un arici,
Insa ciinii n-au habar
De tipar si-abecedar.

Nesupus la gand pizmas,
Bogorici e dragalas
Cui il ia cu prietenie
Canta-i numai din tipsie
Si-ti si joaca o chindie.

16 comentarii:

  1. pare un arici sugubat :))
    l-ai desenat de mina? arata foarte simpatic, eu nu pot sa desenez :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, l-am desentat de mana. daca vrei sa-l faci poti printa desenul meu :) o alta varianta ar fi sa faci zoom la desen, sa pui o coala pe monitor si sa transcrii cu o carioca, cum faceam la scoala, copiam desenele pe geam :)))

      Ștergere
    2. doamne, ce amuzant :)))
      nu m-as fi gindit sa copiez pe monitor :)))
      daca ai CRT, cred ca e destul de safe, pentru LCD/LED mi-e putin teama cu talentul meu in creionistica :))
      am sa ma uit totusi cum s-a putea face, imi place mult ariciul asta cu aer misterios si am sa ma straduiesc sa il chem si pe la mine :D

      Ștergere
    3. acum am vazut linkul din post si paginia cu arici; al tau e mult, muuult mai dragut! :)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Super! Daca puteti, sa mergeti la cules frunze in padure si sa nu ratati bataia cu frunze :)) E foarte distractiv :) Vaiii, asa mi s-a facut un dor de Piatra, cand eram "tineri" visam sa facem nunta la Gospodina :))

      Ștergere
  3. Foarte simpatic, am facut si noi unul anul trecut. Cu siguranta mai incercam si in toamna asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mai caut idei, ne-a placut activitatea si vrem s-o repetam :) Mai stii alte animalute ce se pot face cu frunze?

      Ștergere
  4. e foarte dragalas.:)
    ar merge un ochisor!:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce tare, bannerul pe care l-am realizat eu pentru Oradea Capitala Verde! Ce s-a mai raspandit!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez