miercuri, 24 octombrie 2012

Gura - material didactic

Publicat de Roxana la 10/24/2012 12:41:00 p.m.
De cand a inceput David gradinita, timpul pentru activitati educative a devenit foarte limitat.

Am decis sa luam o mica pauza pentru a profita de vremea frumoasa si sa stam cat mai mult afara.
Cand va veni frigul, vom veni repede acasa si ne vom juca, stand la caldurica.

Pana atunci, sarcina mea e sa caut materiale si sa  organizez activitatile.

Printre altele, pentru ca la gradinita David a invatat despre corpul uman si igiena, am decis sa le vin in ajutor educatoarelor, oferindu-le  un material didactic, mai exact un mulaj al gurii cu dintisori si limba.


Ideea o am de la Camelia. Urmand indicatiile ei, am modelat din lut o gurita de copil.

Am folosit pasta de modelat DAS, cu uscare la aer, pe pachet scrie in 24 de ore, la mine s-a uscat in 3 zile.
sursa foto

Cand veti deschide pachetul, veti observa ca pasta e maro deschis, insa dupa ce se va usca va deveni alba si se va putea vopsi.

La inceput, pasta e mai tare, ca sa devina maleabila trebuie sa o framantati in mana, datorita caldurii se va inmuia. E indicat sa aveti putina apa intr-un castronel si sa va umeziti din cand in cand mainile.

Daca obiectul modelat se crapa, puneti degetul in apa si frecati cu grija locul, pana dispare crapatura.
La fel se procedeaza si pentru a finisa obiectul.

Pentru a proteja suprafata de lucru dar si pentru a evita riscul lipirii, folositi o plansa de plastic ( ca cea care se pune pe masa ).

M-am folosit de cateva unelete de la plastilina lui David.

Am intins o foaie, din care am taiat un cerc. Am lipit de cerc, doua rulouri, pe post de buze.
Ca sa lipiti componentele intre ele, folositi o pensula si ungeti cu apa suprafata.
Am modelat dintii si limba.


Separat am facut doua maselute. Una am taiat-o in jumatate, pentru a vedea cum arata maseluta in interior.

Le-am pus la uscat. Dupa 3 zile, am trecut la vopsit. Daca folositi pasta Fimo, care e deja colorata, va fi mai usor, doar ca aceasta trebuie pusa la copt in cuptor.


M-am chinuit putin cu coloratul. Am folosit vopsea acrlica. Cand s-a uscat vopseaua am aplicat 3 straturi de lac, pentru protectie si luciu.





12 comentarii:

  1. Arata super bine. Nu stiu cum reusesti sa faci asa minunatii. Tare bine s-ar potrivi la lectia noastra cu simturile :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Roxana, te felicit din tot sufletul!!!! Materialele arata impecabil, cred ca a fost mare distractie la voi cand v-ati jucat cu ele!!!
    Bravo, jos palaria, sunt asa de mandra de tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Camelia, iti multumesc din suflet pentru apreciere. Ma bucur tare mult ca iti place.Conteaza mult pentru mine. Mi-as dori sa fac macar un sfert din cate faci tu pentru fetita.

      Ștergere
  3. Arata fantastic! O sa incerc si eu sa reproduc gurita dupa explicatiile tale!

    RăspundețiȘtergere
  4. wow! a iesit surprinzator de frumos. Ce efect a avut la D.?
    E foarte interesanta pasta de modelat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un wow! am exprimat si eu cand s-a uscat lacul si am vazut ce frumos a iesit. Sunt tare mandra de lucrare :)

      Ștergere
  5. ti-a iesit excelent! sunt impresionata!:)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez