joi, 4 octombrie 2012

Plan de invatare 12-18 luni

Publicat de Roxana la 10/04/2012 01:15:00 p.m.
 Pentru copil nu exista diferenta intre joc si invatare. Jocul are un rol fundamental in dezvoltarea lui deoarece:
- ii satisface copilului nevoia de cunoastere, prin explorarea si manevrarea obiectelor.
- incurajeaza miscarea, prin care se stimulează corpul si organele de simt.
- ii da prilejul sa imite tot ceea ce inregistrează si sa inteleaga legaturile de tip cauzal.
- il ajută sa-si exprime emotiile si apoi sa-si controleze emotiile si sa se cunoască pe sine.

Copilul învata prin imitare, explorare si experiente, iar jocul ii permite practicarea acestora intr-o modalitate naturala si in acelasi timp atractiva tinand vie curiozitatea copilului si dorinta acestuia de cunoastere.

Sursa foto

Asa cum probabil ati observat, incet, incet am inceput activitatile educative si cu Fetita cu Fundite.

Urmaresc sa lucram pe urmatoarele domenii, cu scopul realizarii obiectivelor:

1. Dezvoltare fizica: motricitate fina si grosiera
Sa apuce obiecte si sa le manipuleze in scopul explorarii sau utilizarii lor
Sa goleasca cutii de continut si sa le reumple
Sa dea paginile unei carti
Sa apuce in pensa bidigitala obiecte relativ mici (aprox.2/2 cm) 
Sa dovedeasca abilitate in coordonarea oculo-motorie
Sa exploreze activ obiecte si suprafete de diferite texturi
Sa demonstreze control asupra corpului (echilibru si coordonare a mainilor si a picioarelor)
Sa evite locurile, obiectele sau situatiile periculoase (aragaz, fier de calcat, prize)

2. Dezvoltare socio-emotionala: interactiune cu adultii si copiii, dezvoltarea conceptului de sine, control si expresivitate emotionala.

3.Dezvoltarea limbajului si a comunicarii: dezvoltarea capacitatii de ascultare si intelegere, vorbire si comunicare

4.Dezvoltare cognitiva: intelegerea lumii, a relatiilor dintre obiecte, persoane, evenimente.
Sa observe efectul actiunilor intreprinse de ea asupra obiectelor
Sa reproduca actiuni, gesturi pentru a atinge scopul dorit
Sa realizeze comparatii
Sa perceapă relatiile de marime ( mai mare - mai mic)
Sa observe si sa exprime relatii cantitative ( mai mult - mai putin )
Sa realizeze legaturi de tip cauza-efect si sa prevada consecintele unor actiuni
Sa rezolve situatii problema coreland elementele cunoscute ( ex. puzzle incastru )

Cam astea ar fi, in mare, obictivele noastre. Pentru fiecare domeniu voi pregati jocuri speciale, care vor pune temelie educatiei si dezvoltarii armonioase.

Sursa: Material orientativ pentru stimularea dezvoltarii copilului pana la 3 ani, emis de M.E.C.T

4 comentarii:

  1. Dupa parerea mea, in urma experientei acumulate lucrand cu micutii, trebuie pus accentul pe comunicare si capacitatea de exprimare orala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si la acest domeniu lucram intens. Multumesc pentru sfat :)

      Ștergere
  2. Cat de complex suna - "sa apuce in pensa bidigitala obiecte relativ mici"! Deci asa se cheama cand Petru culege cate-o firmitura de pe covor! :)) Pe de alta parte, sunt tare bucuroasa ca partea asta "sa exploreze activ obiecte si suprafete de diferite texturi" ii reuseste deja foarte bine. E un spectacol intreg sa-l urmaresc la locul de joaca, rasfirand pietricele printre degete, atingand iarba, strangand frunzele uscate in pumni si caaaate si mai cate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si fetita mea e tare curioasa, exploreaza tot ce ii iese in cale, iar nu pot decat sa ma bucur :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez