joi, 4 octombrie 2012

Sensory Bin: animale domestice

Publicat de Roxana la 10/04/2012 02:12:00 p.m.
Pentru a cunoaste lumea si a invata, copiii se folosesc de simturi. Ei trebuie incurajati sa exploreze, sa simta lucrurile, sa le analizeze. Astfel, dezvoltarea lor va fi una armonioasa, vor capata incredere in ei. Prin joaca vor achizitiona foarte usor noi deprinderi.

Sensory Bin e o cutie plina cu diferite materiale ( orez colorat, paste, fasole, bilute de vata,  nisip, apa, etc) si jucarii.
Ideea acestei cutii senzoriale este de a familiariza copilul cu diferite texturi, de a exersa anumite deprinderi, ex. sortare, transfer, etc. dar poate fi si o lume micuta in care copilul sa faca jocuri de tip pretend play.

Acest tip de activitate poate fi introdus de cand bebelusul sta bine in fundulet. Insa, indiferent de varsta, va recomand sa supravegheati copilul pe tot parcursul activitatii!
Fiind obiecte micute, mereu exista riscul de accidente, copiii sunt curiosi din fire.

Pentru prima noastra cutie senzoriala am folosit hartie si cateva animalute domestice: vaca, cal, cocos, oaie, rata, iepuras.


Am taiat hartia in fasiute de 1 cm, fasiutele le-am pus intr-o cutie transparenta si printre ele am pus animalutele.

Am chemat Fetita cu Fundite si i-am aratat cutia. Tremura de bucurie, si-a bagat manutele in cutie si a inceput sa scoata hartia afara. Zburau fasiutele in jurul ei si ea chicotea de fericire. Pana nu a scos toata hartia nu s-a lasat. Abia cand a fost goala cutia a observat animalutele. Nu ii erau necunoscute, ne-am mai jucat cu ele.
Am adus repede cateva imagini reale ale animalutelor si am inceput, pe rand, sa-i arat fiecare poza. Am denumit animalutele, i-am arata ce sunete scoate fiecare. Apoi, surpriza, fetita mea a facut prima activitate de potrivire. A luat cocosul din cutie si l-a pus pe fotografia cu cocosul. Nu va pot spune ce bucurie am simtit, mai ales ca nici macar nu am indraznit sa ma gandesc sa fac aceasta activitate cu ea, fiind totusi prea micuta.


Cand s-a plictisit a trecut iarasi la hartie, a tot mutat-o, cand in cutie, cand afara.
In total, activitatea a durat 10 minute. Mai mult decat suficient pentru aceasta varsta.

Pe parcursul zilei ne-am mai uitat intr-o carte cu animalute, de la editura Flamingo, cand ma mai impiedicam de cate o jucarie prin casa, ma duceam la ea cu figurina si ii ziceam, de ex. " vine vacuta si iti papa burtica" sau " stai, ca te prinde cocosul", atat de mult ii place acest joc, se pune in patru labe si fuge prin casa razand.





Concluzia: declar activitatea foarte reusita.


8 comentarii:

  1. UIte ce s-a nimerit activitatea voastra:) astazi este Ziua mondiala a animalelor :)!

    RăspundețiȘtergere
  2. ce frumos! e precoce ;)

    la scoala astazi au serbat ziua educatiei si toti copilasii au scris cu creta, au fost plecati in excursii (vor continua si saptamana urmatoare)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Antoaneta, fetita e foarte receptiva, probabil din cauza fratiorului, l-a avut pe el exemplu. Cred ca si la voi e la fel :) Al doilea copilas prinde din zbor informatiile!

      Ștergere
  3. Ce grozava e ideea cu hartia taiata! O s-o incercam si noi. Baiețelul meu cel mic (a împlinit un an de curând) e acum tare ocupat cu o cutie plina cu ghinde, nuci, castane și frunze de stejar. Să-i spunem și noi sensory bin? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e un sensory bin, il avem si noi pe lista. Trebuie doar sa gasesc un stejar :))
      Baietelul tau e de o seama cu fetita mea, noi am sarbatorit 1 an pe 28 sept.

      Ștergere
  4. Foarte frumos, idee buna = copil fericit.
    Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place mult jocul. Il voi prelua pt ca invatam si noi despre animalele domestice, mai asteptam si o ferma de la Julia...
    Ps. Am adaugat si sensory bin-ul acesta in colectie http://kemell.k5.ro/colectii-2/sensory-bin/

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez