joi, 9 august 2012

DIY Moon Sand

Publicat de Roxana la 8/09/2012 03:37:00 p.m.
Moon sand - nisip de luna - de consistenta nisipului ud, ce nu se usuca niciodata, nu pateaza, nu se lipeste si se modeleaza ca plastilina.
Am vazut ca se gaseste si la noi, aveam in plan sa cumpar si eu.

Zilele trecute am dat din intamplare peste aceasta reteta. Azi am incercat-o si noi. Ne-am facut propriul nostru Moon sand.
Se face foarte usor, cu doar doua ingrediente: faina si ulei. In reteta se foloseste uleiul pentru bebelusi, eu am incercat si acesta dar si uleiul normal, de gatit, de floarea soarelui. Am vrut sa vad daca e diferenta. Concluzia: textura e la fel, mirosul e cel care face diferenta.

Ca si cantitate am folosit 5 pahare de faina si unul de ulei, cu mici ajustari. Am amestecat cu mana pana s-a omogenizat. A iesit un "nisip" foarte catifelat, placut la atingere.

Daca folositi ulei pentru bebelusi va avea si un miros placut. Insa, daca vreti sa faceti o activitate senzoriala pentru un copilas mai mic, va recomand uleiul de gatit, astfel nu mai exista niciun risc daca va baga in gurita.

David a fost foarte incantat de aceasta activitate. Am adus jucariile de nisip si joaca a inceput.
Pentru a ne juca in voie, am pus nisipul intr-o cutie mare de plastic si cutia pe gresie in bucatarie.

 am construit castele

 l-am framantat cu mainile
 am facut animalute
 am folosit literele sa scriem
Cand se termina joaca, puteti depozita acest "nisip" intr-o cutiuta cu capac. Din ce am citit, se pastreaza in timp.  Voi reveni peste o saptamana cu un later edit sa va zic cum s-a comportat.

Va recomand sa incercati aceasta activitate senzoriala. Ofera multa distractie.
Spor la joaca!

19 comentarii:

  1. super fain,o am de mult pe lista si tocmai am cumparat ulei de bebelasi,daca stiam ca merge si cu ulei de floarea soarelui incercam mai demult...

    RăspundețiȘtergere
  2. wow! Eu tot udam nisipul ca să reuşim formele... Merci de idee, chiar acuma ma duc în bucatărie şi pregătesc o porţie :D când se va trezi, tare se va bucura pentru că-i place să se joace şi cu nisipul.

    RăspundețiȘtergere
  3. a eşuat :( nu vrea să se dezlipească de forme... am mai adăugat făină în plus, crezând că din cauza uleiului... (am pus 3 portii făină şi un de ulei)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca ai pus cam mult ulei, eu am pus un pahar si un pic de ulei la 5 pahare de faina. Nu trebuie sa aiba consistenta de aluat, trebuie doar ca faina sa se umezeasca putin. Cantitatea de lichid depinde si de cat de uscata este faina. Imi pare rau ca nu ti-a iesit :( Dupa cum se vede si in poze, noi nu am intampinat aceasta problema.

      Ștergere
  4. Si alor mei le place joaca in nisip insa noi avem in fata blocului un parc maaaare cu nisip si cu tot felul de chestii. numai trecem strada :)

    Ma gandeam ca daca ai vrea neaparat miros poti sa pui o picatura de ulei esential in amestecul de nisip.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte bine ti-a iesit...!!si reteta e super....
    noi avem moon sand...am gasit o data o oferta : o punga maare de 1 kg la 40 ron si ceva.

    Melly, oare nu ti-a iesit pentru ca ai pus prea putina faina???...vad ca Roxana a scris 5 pahare faina si unul de ulei...
    chiar o vom incerca si noi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bine, poti face comparatia intre cele doua. Sa ne zici si noua parerea ta :)

      Ștergere
  6. Roxana, ce idee minunata!!!
    O pastrez pentru zilele ploiase cand nu o sa putem iesi in parc...
    Multumesc de idee!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Probabil că uleiul de bebei nu pătează, comparativ cu cel de floarea soarelui

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte fain, am facut si noi cu ulei obisnuit, nu mai aveam ulei de bebe:) a fost un hit de fiecare data, inclusiv procesul de amestecare/omogenizare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La amestecare am participat doar eu, D. a venit cand a fost gata pentru joc.

      Ștergere
  9. stiu reteta! e recomandata pentru zilele reci de toamna / iarna.:)
    n-am incercat-o inca fiindca nu am ulei pentru bebelus [si voiam sa cumpar special pentru asta], dar daca tu zici ca iese si cu ulei normal, o facem asa.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iese si cu ulei normal, eu nu am vazut alta diferenta decat de miros.

      Ștergere
  10. http://douafetecucuiete.wordpress.com/2012/08/16/nisip-de-casa/

    RăspundețiȘtergere
  11. Roxana e super ideea! O vom încerca si noi!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez