luni, 5 martie 2012

Densitate

Publicat de Roxana la 3/05/2012 01:54:00 p.m.
"Mama, mai veau espement" ma roaga David. I-am captat atentia si i-am starnit curiozitatea cu acea floricica. Ii place cand facem "espemente".
Pot eu sa nu ascult rugamintea lui?
Ca sa ramanem tot la capitolul apa, am vorbit despre densitate.

Materiale necesare:
- un borcan sau o sticluta de suc, fara eticheta.
- miere lichida
- ulei
- apa
- colorant albastru sau rosu - pentru a evidentia diferenta dintre lichide


Cum se procedeaza:
1. Se toarna in sticla mierea
2. Apoi se toarna uleiul
3. Se coloreaza apa cu colorant albastru si se toarna in sticla

Ce se intampla?
Lichidele nu se amesteca, se dispun in straturi: uleiul pluteste deasupra mierii, apa se scufunda sub ulei dar ramane deasupra mierii.
De ce?
Cele trei lichide au densitati diferite, uleiul are cea mai mica densitate, pluteste atat pe miere, cat si pe apa, mierea ramane la fund deoarece are densitatea cea mai mare.

Acest experiment mi-a adus aminte de copilarie si de acea lampa cu lava.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez