luni, 2 aprilie 2012

Litere si cuvinte

Publicat de Roxana la 4/02/2012 04:15:00 p.m.
Azi ne-am jucat cu plastilina. Cu litere colorate am format cuvinte. Scopul acestei activitati a fost sa-l invat pe David sa-si recunoasca numele scris. I-a placut activitatea, a vrut sa mai scriem cuvinte si apoi sa le citeasca.
Pe hartie, cu carioci colorate am scris: David, mama, tata si Natalia- mi-a atras David atentia, sa nu cumva sa o uit:)
David a facut din plastilina literele, cu aceleasi culori ca si cele de pe hartie, le-a asezat sub cuvantul scris cu carioca, apoi a citit literele si cuvantul format.
Spre surprinderea mea, foarte repede a prins ideea jocului, a stiut din prima sa citeasca cuvantul, dupa ce a recunoscut literele.

Cu aceasta ocazie am repetat si culorile. Pana acum stie foarte bine 11 culori.



Ma uimeste cat de repede evolueaza. David e pasionat de litere, mereu imi spune cate o litera si apoi asteapta sa-l intreb ce cuvant incepe cu litera respectiva.
Cand era bebelus, ii puneam dvd-uri cu muzica de Mozart, pe ecran rulau imagini cu litere, cifre, animale.
La 1 an si 11 luni a inceput sa vorbeasca, primele cuvinte spuse de el au fost literele :)

5 comentarii:

  1. de multe ori am impresia ca gandim la fel si lucrul acesta mi se intampla si cu Raluca. de ex, in acest we, tot cu litere ne-am jucat si noi si pe acelasi principiu, am scris mama, tata, Razvan...si el a potrivit cutiutele kinder cu litere :), dupa care a "scris" foile. e dornic de scris :))
    oricum, tare frumos v-a iesit activitatea si chiar nu ma gandisem sa folosim plastilina pentru litere. tocmai ne-am achizitionat o masinarie pentru plastilina si am folosit-o intens in we, facand "spaghete". acum o sa facem litere din "spaghetele" de plastilina :)
    multumesc!!
    Cat despre David, e clar ca este un copil precoce!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bravo David, te-ai descurcat foarte bine! Si noi trebuie sa ne apucam de lucrat cu litere ca Elena ma intreaba mereu cum se numeste cate o litera si sa-i spun si ce cuvant incepe cu ea. Deosebeste deja literele de cifre fara sa fi facut vreodata o activitate de genul asta. .

    RăspundețiȘtergere
  3. ehehei, ce baiat mare! bravo! incet-incet inveti alfabetul si ii vei citi povesti Nataliei ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si baietelul meu cel mare e pasionat de litere :), formam si noi cat mai multe cuvinte cu o litera anume, preferata lui e P, mereu mai gaseste cate un cuvand si spune 'Mami, P de la ....'. Sigur voi gasi multe surse de inspiratie la tine pe blog. Ce frumos va jucati!

    RăspundețiȘtergere
  5. Super :) Chiar astazi am fost in pauza de masa si am cumparat pasta de modelat si plastilina ... roz :)))

    Eu am niste veverite dragute cu ghinde si au litere in ghinde si vroiam la fel sa le modelam din plastilina literele ... gand la gand

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez