luni, 9 aprilie 2012

Pizza

Publicat de Roxana la 4/09/2012 11:26:00 a.m.
Lui David ii place tare mult sa gateasca. Ii place si pizza. Dupa o idee vazuta la televizor, i-am facut o pizza de jucarie.
Am avut ceva emotii, nu eram sigura daca o sa-mi iasa.Pizza de la televizor era facuta din lut ce se usuca la aer, eu am improvizat un aluat, ce l-am uscat in cuptor.
Sa stiti ca mi-a iesit pizza :)

RETETA ALUAT

Ingredientele le masurati cu o cana gradata:
-150 ml sare
-225 ml faina
-100 ml apa calduta
-15 ml ulei

Faceti un aluat din aceste ingrediente. Trebuie sa va iasa un aluat usor maleabil. Daca e prea moale mai adaugati faina, daca e prea tare framantati-l cu mainile umezite.
Dupa framantare, lasati-l putin la odihnit, vreo jumatate de ora. Eu l-am facut la masina de paine.

Cand e gata, luati aluatul si faceti o pizza, pe care o taiati in 6. Cu un capac de la sticla, faceti ingredientele din aluatul ramas: rosii, salam. Cu un capacel mai mic decupati alte forme care vor fi ciuperci si masline.
Aceleasi forme faceti si pe pizza, doar ca nu decupati aluatul, ci apasati usor sa puteti scoate putin aluat, astfel incat sa formati o adancitura in care sa intre ingredientele.



Puneti totul pe o tava tapetata cu hartie de copt si bagati la cuptor. Coaceti o ora la 70-80 grade cu usa deschisa. Apoi puteti inchide usa si mari temperatura la 100-120 grade. Aluatul trebuie sa se usuce. E gata cand e perfect uscat.

Eu l-am copt la cuptorul cu convectie, la 150 grade, timp de 2 ore.

Dupa ce a fost gata, l-am lasat la racit, apoi l-am pictat cu tempera.



David e foarte incantat de jucarie.

5 comentarii:

  1. ce distractiv!
    sa vedem cand imi fac timp sa le fac una la fel! mersi pentru idee!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata! Chiar iti face pofta pizza voastra.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe acelasi sistem, poti face tot felul de alimente (felie de paine, bucata de cascaval, fructe, legume etc.) cu care sa se joace. Na, ca mi-ai dat o idee! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Superb! Şi ingrediemtele de pe pizza se pot desprinde? obtinand un pic puzzle...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mami, joaca-te cu mine! Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez